Życzenia Świąteczne

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku mamy przyjemność złożyć w imieniu opiekuna naszego koła i własnym najserdeczniejsze życzenia zdrowia, wszelkiej pomyślności w życiu osobistym oraz sukcesów w pracy zawodowej. 


KNKMPK

Studencki Konkurs Mostów Stalowych 2015


Otrzymaliśmy informacje o tegorocznej edycji Studenckiego Konkursu Mostów Stalowych. Jest to konkurs organizowanych przez UOS Aktywni Budowniczy funkcjonującą przy Politechnice Wrocławskiej. Na zdjęciu widzimy reprezentacje naszego koła z poprzedniego roku. Warto wspomnieć, że zajęli oni 4 miejsce.

Informacje od organizatorów:
"Studencki Konkurs Mostów Stalowych to już trzyletnia tradycja Politechniki Wrocławskiej, która co roku gości drużyny z uczelni technicznych z całej Polski. Dzięki SKMS studenci mogą sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności w praktyce. Celem jest zaprojektowanie i skonstruowanie mostu. Ponadto symulacja warunków, z którymi przyszli inżynierowie będą stykać się w codziennej pracy. Konkurs ma za zadanie zwiększyć świadomość rzeczywistych problemów takich jak: ograniczenia przestrzenne, wytrzymałość materiałów, utrzymanie, wykonanie i proces montażu, bezpieczeństwo, estetyka oraz koszt. Rozwija pracę zespołową i sprawdza możliwości organizacyjne przyszłych inżynierów. Pobudza innowacyjne myślenie oraz efektywne wykorzystanie profesjonalnych rozwiązań konstrukcyjnych."

Regulamin konkursu znajdziecie tutaj: http://uosab.pwr.wroc.pl/konkurs/regulamin-konkursu/

Wielokrotnie już Nasze Koło Naukowe wystawiało reprezentacje 5 osób, które wybrały się do Wrocławia by walczyć o tytuł najlepszego budowniczego w kategorii mostów stalowych.

Relacja z poprzedniej edycji:



Jak widać, całe przedsięwzięcie odbywa się w przyjaznej atmosferze. Udział w konkursie zapewnia niewątpliwą satysfakcję. Pierwszy raz od początku do końca mamy możliwość najpierw dokładnego zaprojektowania każdego szczegółu, a następnie własnoręcznego wybudowania. Z pewnością udział zaobfituje w wiele doświadczeń przydatnych w późniejszej karierze.

Zainteresowanych proszę o kontakt ze mną drogą mailową: uliasz.bartlomiej@yahoo.com

Proszę o przemyślenie tego tematu na świętach i skontaktowanie się ze mną. Liczę na zainteresowanie przynajmniej 5 osób.


Bartłomiej Uliasz

Uczelniana Sesja Studenckich Kół Naukowych

Zgodnie z tym co było powiedziane na II spotkaniu Koła oczekujemy od członków naszego Koła zaangażowania w Uczelnianą Sesję Studenckich Kół Naukowych.

Poniżej zamieszczone zostały proponowane przez dr inż. Marka Pańtaka tematy referatów.

Tematyka referatów.

  1. Oddziaływania dynamiczne pieszych na kładki dla pieszych i elementy konstrukcji budowlanych (badania sił reakcji podłoża w trakcie chodu, biegu, skoków i przysiadów, porównanie wyników badań z modelami matematycznymi).
  2. Drgania wymuszone kładek dla pieszych podczas oddziaływań użytkowników w trakcie chodu, biegu, skoków i przysiadów (analizy numeryczne kładek dla pieszych obciążonych dynamicznym oddziaływaniem użytkowników z wykorzystaniem matematycznych modeli obciążeń, porównanie wyników analiz z wynikami badań terenowych).
  3. Analiza wpływ parametrów M, K i C na amplitudę drgań wymuszonych obiektów inżynierskich (analiza równania ruchu w celu wyznaczenia zależności amplitudy drgań od parametrów M, K i C, analiza numeryczna obiektu mostowego przy zmiennych wartościach M, K i C, ocena wyników analizy).
  4. Strojone masowe tłumiki drgań w zastosowaniach inżynierskich (przegląd rozwiązań konstrukcyjnych, zasady projektowania).
  5. Zastosowanie materiałów magnetoreologicznych w tłumieniu drgań konstrukcji inżynierskich (charakterystyka cieczy magnetoreologicznych i ferromagnetycznych, przegląd rozwiązań konstrukcyjnych tłumików magnetoreologicznych i ferromagnetycznych stosowanych w konstrukcjach budowlanych, określenie wpływu natężenie prądu na właściwości cieczy magnetycznych).
    dr inż. Marek Pańtak

Poniżej znajduje się link do formularza w którym możecie zapisać się, zaznaczając jeden z proponowanych tematów lub wpisując własną propozycję.



Bartłomiej Uliasz

Etap IV

W ostatnim tygodniu przed przerwą świąteczną również mamy dla Was kolejny etap konkursu do rozwiązania. Tym razem przeszkodę stanowi szeroka rzeka, której pokonanie ułatwia podpora pośrednia. Niestety w pobliżu naszego mostu znajduje się port lotniczy, co mocno ogranicza naszą skrajnię. 




Załozenia: Konstrukcja obiektu ma być wolnopodparta, a ustrój nośny nie może wznosić się powyżej toru kolei ani dotykać wody. Most powinien wytrzymać jednokrotny przejazd pociągu.

Mapa do pobrania znajduje się tutaj: >> Etap IV <<

Rozwiązania należy przesyłać na adres: pkbridge.contest@gmail.com
Temat wiadomości: Etap 1 Imię Nazwisko Uczelnia Cena
Nazwa pliku: Imię_Nazwisko.bgb (max. 12 znaków)

Na wasze rozwiązania czekamy do 20.12.2014.

Pamiętajcie, że wyniki z każdego etapu wliczane są do klasyfikacji generalnej, w której walczycie o nagrodę główną, którą są licencje światowej klasy rozwiązań informatycznych dla inżynierii lądowej, szkolenia, a także książki i czasopisma o tematyce mostowej. Punkty naliczane są wg wzoru zamieszczonego w §11 regulaminu konkursu

Nagrody dla zwycięzcy etapu III to książka Mosty drewniane.





__________________________________________________________________________________

Wyniki IV etapu: 

Imię i nazwiskoUczelniaCenaCzasLiczba punktów
1.Konrad MatlakPolitechnika Krakowska6000096,40
2.Maciej GapińskiPolitechnika Poznańska6100095,26
3.Bartłomiej KamińskiPolitechnika Gdańska6300092,97
4.Adam WojciechowskiPolitechnika Krakowska6100192,76
5.Michał DobrzewińskiPolitechnika Gdańska6400091,83

Jak widac, nastąpiła zmiana na podium. W tym etapie zwycięzcą okazał się Konrad Matlak. Serdecznie mu gratulujemy! 

Zespół BBG
Bartłomiej Uliasz
Marta Wojciechowska
Adrian Gołuch
Sandra Kisała

Sprawozdanie z II spotkania Koła Naukowego

Koniec roku tuż tuż, a przerwa świąteczna zbliża się wielkimi krokami. Z racji tego, po ponad miesięcznej przerwie, przyszedł czas na kolejne w tym semestrze spotkanie naszego Koła.  Spotkanie odbyło się 8 grudnia 2014r. o godzinie 18.15, mimo braku plakatów wieszczących o spotkaniu nasi Członkowie przybyli w licznym gronie :).
fot. Katarzyna Duda


 Rozpoczęliśmy od krótkiego streszczenia wydarzeń ostatnich tygodni, I tury wycieczki na budowę wiaduktu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z 04.12 oraz zaproszenia na II turę, która planowana była na piątek 12.12. Następnie nasz opiekun dr inż. Marek Pańtak zaprosił do wzięcia udziału w Uczelnianej Sesji Studenckich Kół Naukowych i przedstawił proponowane tematy wystąpień. Sesja najpewniej odbędzie się w okolicach kwietnia lub maja przyszłego roku, gorąco zachęcamy do udziału, a wszystkich zainteresowanych prosimy o zgłaszanie się do Przewodniczącego Koła lub bezpośrednio do doktora Pańtaka.

fot. Katarzyna Duda
Pierwszy referat pt. „Wstęgowe kładki dla pieszych. Podstawy projektowania” wygłosił prowadzący zebranie Przewodniczący inż. Bartłomiej Uliasz. Mosty wstęgowe to obiekty cięgnowe, które w teorii pracują tylko na rozciąganie. Pomost takiego mostu składa się zwykle ze sprężonych prefabrykatów podwieszanych do cięgien nośnych. Dowiedzieliśmy się o wadach i zaletach takiego rozwiązania i komplikacjach  w obliczaniu. Bartek przeprowadził nas przez cały tok obliczeniowy, podzielony na trzy fazy: montażu, bezużytkową i użytkową. W fazie montażu kable nośne traktowane są jako cięgna wiotkie, tzn. bez sztywności na zginanie.  W fazie eksploatacji, gdy konstrukcja pracuje jako sztywna wstęga obliczenia należy prowadzić już według teorii cięgien sztywnych. Proces obliczania siły naciągu cięgna jest procesem iteracyjnym wymagającym rozwiązania różniczkowego równania osi cięgna metodą kolejnych przybliżeń. Bardzo ciekawa tematyka referatu związana była z projektem inżynierskim, którą Bartek ma zamiar rozwijać w swojej pracy magisterskiej.

Gościem spotkania był dr inż. Mariusz Hebda, przedstawił interesującą prezentację o "Wpływie podatności posadowienia na pracę betonowych mostów łukowych z jazdą górą". Pan dr Hebda odwołał się do projektu łukowego obiektu kolejowego nad ul. Armii Krajowej, którego jest autorem i m.in. na jego przykładzie omówiony został podstawowy problem wpływu podparcia łuku na jego pracę. Spadek sił ściskających, zwiększenie momentów zginających w łuku i znaczny wzrost ugięć w stosunku do analizowanego podparcia sztywnego przekłada się na zmianę rozkładu naprężeń w kluczu. Nasz Gość przybliżył przykładowe rozwiązanie  jak można ograniczyć wpływ podatności na etapie budowy z użyciem siłowników hydraulicznych. Na koniec dr inż. Mariusz Hebda opowiedział o modelach obliczeniowych obiektów na sprężystym podłożu, możliwych niedokładnościach, konsekwencjach stosowania danych modeli  oraz odpowiedniej ich kalibracji już w trakcie prac  na budowie.


 
fot. Bartłomiej Uliasz



Do zobaczenia na następnym spotkaniu, które zapewne odbędzie się po Nowym Roku, liczymy na Wasze liczne przybycie. Wszelkie informacje i aktualności pojawiać się będą, jak zwykle, na naszej stronie i facebook`owym fanpage`u. Zapraszamy do śledzenia, oraz zachęcamy do aktywnego udziału w życiu Koła!


Jakub Gizicki

Etap III

Jak co niedzielę, tak i w tym tygodniu mamy dla Was nowe wyzwanie.
W III etapie musicie zbudować most nad dwoma kanałami wodnymi. Obiekt ma przeprowadzać magistralny trakt kolejowy, w związku z czym zarządca drogi nakłada na nas obowiązek zastosowania wysokiej klasy obciążenia.

Założenie do III etapu: obiekt powinien wytrzymać jednokrotny przejazd pociągu o ciężarze 70500 jednostek.

Uwaga techniczna: ustawienie obciążenia polega na przejściu z obciążenia ,,normal” na ,,progressive”, wpisaniu wartości ,,weight = 70500”, wartość ,,add = 0”, a następnie ,,run train”.




Mapa do pobrania znajduje się tutaj: >> Etap III <<

Rozwiązania należy przesyłać na adres: pkbridge.contest@gmail.com
Temat wiadomości: Etap 1 Imię Nazwisko Uczelnia Cena
Nazwa pliku: Imię_Nazwisko.bgb (max. 12 znaków)

Na wasze rozwiązania czekamy do 13.12.2014.


Jednocześnie informujemy, że ze względu na wysoki poziom trudności postanowiliśmy, że na rozwiązania II etapu czekamy do wtorku 9.12.2014.

Pamiętajcie, że wyniki z każdego etapu wliczane są do klasyfikacji generalnej, w której walczycie o nagrodę główną, którą są licencje światowej klasy rozwiązań informatycznych dla inżynierii lądowej, szkolenia, a także książki i czasopisma o tematyce mostowej. Punkty naliczane są wg wzoru zamieszczonego w §11 regulaminu konkursu

Nagrody dla zwycięzcy etapu III to książka Mosty zintegrowane oraz Budownictwo mostowe. Vademecum.


__________________________________________________________________________________

Wyniki III etapu: 



Imię i nazwiskoUczelniaCenaCzasLiczba punktów
1.Michał DobrzewińskiPolitechnika Gdańska5100197,89
2.Krzysztof GinterPolitechnika Gdańska5500192,82
3.Konrad MatlakPolitechnika Krakowska5700190,29
4.Maciej GapińskiPolitechnika Poznańska5900187,75
5.Bartłomiej KamińskiPolitechnika Gdańska6100185,22

I tym razem zwycięzcą okazał się Michał Dobrzewiński. Musicie dać z siebie 150% normy aby go pokonać:). Michałowi gratulujemy ponownie.

Zespół BBG
Bartłomiej Uliasz
Marta Wojciechowska
Adrian Gołuch
Sandra Kisała



Sprawozdanie z I tury wycieczki na budowę wiaduktu KST

     Dnia 4 grudnia 2014 r. Koło Naukowe Konstrukcji Mostowych Politechniki Krakowskiej zorganizowało wycieczkę na budowę wiaduktu tramwajowego łączącego linie tramwajowe ul. Wielickiej i ul. Lipskiej. Obiekt jest kolejną częścią projektu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, który  ma na celu sprawne skomunikowanie północnej (Krowodrza Górka) i południowej (Podgórze) części Krakowa.
Głównym wykonawcą wiaduktu jest firma budowlana Mota-Engil Central Europe, współpracująca z podwykonawcami m.in. PERI, Skiba-Żelbet. 

fot. dr inż. Marek Pańtak
          O godzinie 7:00 kierownik budowy, Pan mgr inż. Artur Salachna zaprosił uczestników wycieczki do sali konferencyjnej w obiekcie socjalnym budowy, gdzie zaprezentował nam główne założenia projektu. Zanim zaczęliśmy rozmawiać o budowli, kierownik BHP zgodnie z obowiązującymi przepisami zapoznał gości z planem bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ). Następnie kierownik budowy zwrócił naszą uwagę na najistotniejsze elementy projektu, a potem omówił problemy związane z realizacją inwestycji. Odpowiedział również na bardzo wiele pytań kierowanych pod jego adresem z naszej strony, za co serdecznie mu dziękujemy. Na koniec udzielił nam cennych porad w przyszłej pracy oraz zwrócił jeszcze raz uwagę jak ważne jest bezpieczeństwo i higiena pracy. 

fot. dr inż. Marek Pańtak
          Wiadukt ma za zadanie przenieść przede wszystkim ruch tramwajowy i dodatkowo pieszo-rowerowy.
         Obiekt składa się z dwóch typów konstrukcji (nie wliczając w to dojazdów i estakady łączącej oba wiadukty). Pierwsza to popularny układ podwieszany (1 pylon z pomostem o znacznej krzywiźnie zarówno w płaszczyźnie poziomej jak i pionowej). Zaś druga to innowacyjny (jeden z niewielu jeszcze w) układ extradosed (3 pylony z pomostami o rozpiętości ~100m). Wiadukt extradosed charakteryzuje się względnie niskimi pylonami, dzięki czemu można zminimalizować koszty związane z budową wysokiego pylonu i jednocześnie lepszą pracę kabli sprężający w stosunku do konstrukcji belkowej, gdzie kable sprężające biegną wewnątrz przekroju. Pomost jest w przekroju skrzynkowy ze zmienną grubością płyty żelbetowej. W miejscu połączenia want z pomostem zainstalowano wewnątrz dwa ukośne pręty o wysokiej wytrzymałości, umożliwiające sprawne przeniesienie znacznych sił z want na cały przekrój. Fundamenty pylonów wykonano z żelbetu jako masywne bloki, posadowione na palach typu CFA.
 
źródło: http://www.skyscrapercity.com/
         Kierownik budowy opowiedział o problemie realizacji pylonów nad dwoma rurociągami ciepłowniczymi oraz o zawiłym procesie budowy na znaczną ilością linii kolejowych – 21, zarówno w kwestiach technicznych jak i organizacyjnych (konieczność ustalenia okresów wyłączeń linii z wieloma przewoźnikami wykorzystującymi tą trasę kolejową). A przez to komplikował się proces budowy harmonogramu, gdyż trzeba wiele rzeczy starać się przewidzieć z co najmniej 2-tygodniowym wyprzedzeniem.
         Najpierw wycieczka poszła na budowę rampy pieszo-rowerowej o ciekawym kształcie w planie. Pomost rampy wykonano jako belkowy, z jedną belką trapezową w środku. 

fot. dr inż. Marek Pańtak
 Omawiany był temat konieczności częstych pomiarów geodezyjnych, których powodem jest bieżąca inwentaryzacja terenu budowy. Kierownik wspominał także o tym, że stale trzeba korygować projekt, a spowodowane jest to problemami wykonawczymi, których projektant nie był wstanie przewidzieć. Nawiązał też do tego, jak istotny jest nadzór autorski i współpraca osoby projektującej z wykonawcą.
         Dalej przeszliśmy w pobliże betonowania ściągu żelbetowego u dołu pylonu w obiekcie podwieszonym. Tam mieliśmy okazję rozmawiać z kierownikiem robót mostowych (absolwenta Politechniki Krakowskiej). Rozmawialiśmy na temat problemu zachowania odpowiednich rzędnych niwelety dla pojazdów szynowych i konieczności zachowania bardzo restrykcyjnych odchyłek.
Aby to zrobić projektant musiał przewidzieć wszystkie zmiany rzędnych pomostu m.in. na skutek wyraźnej reologii betonu, osiadania pylonów, dociążania elementami wykończeniowymi oraz docelowym naciągiem want. Podczas betonowanie dokładność utrzymywano na poziomie 1 cm. Dowiedzieliśmy się również o tym, że pylon mimo niecodziennego kształtu, cały pracuje na ściskanie.

fot. dr inż. Marek Pańtak
          Następnie dotarliśmy na część typu extradosed. Uczestnicy mogli obserwować sposób wykonawstwa pomostu w technologii wspornikowej. Polega to betonowaniu wiaduktu bez rusztowań stacjonarnych, z racji braku możliwości ustawienia ich na torach.
Po wykonaniu pylonu wykonano elementy startowe. Podparte są one oparty na tymczasowej żelbetowej podporze o kształcie (N). Następnie na segmencie startowym  umieszczono tzw. traweler, który zakotwiony został do płyty pomostu i stanowił rusztowanie podwieszone dla następnego segmentu  pomostu. Każdy segment posiada około 5,7m długości. Następnie przystąpiono do betonowania. Po związaniu betonu przystąpiono do sprężenia nowo wykonanego segmentu do poprzedniego. Następnie traweler przesunięto na nowo wykonany element przy użyciu siłowników hydraulicznych i zakotwiono go w pomoście. Cykl ten powtarza się aż do wykonania ostatniego elementu scalającego przęsła.

fot. dr inż. Marek Pańtak
          Na koniec dr inż. Pańtak wskazał na cel odpowiedniego kształtowania osłonek want.  Charakter przetłoczeń na osłonkach ma zapewnić wyeliminowanie efektów aerodynamicznych powodujących ich drgania.
         Wycieczka zakończyła się po około 3 godzinach. 

Wojciech Plewiński

II spotkanie 2014/15

Serdecznie zapraszamy na drugie w tym semestrze spotkanie naszego Koła, które odbędzie się w najbliższy poniedziałek 8 grudnia o godz. 18.15 w sali 306 na Wydziale Architektury.
Podczas spotkania będziecie mogli wysłuchać aż dwóch referatów. Swoją obecnością zaszczyci nas dr inż. Mariusz Hebda, który opowie o "Wpływie podatności posadowienia na pracę betonowych mostów łukowych z jazdą górą"
Drugi referat, o projektowaniu wstęgowych kładek dla pieszych, wygłosi z kolei nasz Przewodniczący inż. Bartłomiej Uliasz.

Do zobaczenia!



















Marta Wojciechowska

Szkolenie z zakresu programu LUSAS


Przewidywane jest szkolenie z zakresu modelowania i prowadzenia analiz MES przy użyciu oprogramowania LUSAS. Wstępnie proponowany jest termin w okolicach 16 grudnia w sali Galerii GIL. Szkolenie potrwa od 9:00 do 16:00.

Szkolenie podzielone zostanie na dwie części:
1) Wprowadzenie do modelowania (w j. angielskim) - godz. 9-12
2) Dr inż. H. Ciurej:
  • uwzględnianie etapów budowy, 
  • modelowanie sprężenia,
  • modelowanie zagadnień lokalnych
Ta część szkolenia potrwa od 12:00 do 16:00. Szkolenie jest bezpłatne. Liczba osób jaką zgłosić może nasze koło naukowe wynosi maksymalnie 20.

Zainteresowanych szkoleniem prosimy o dokonanie zapisów w formularzu wraz z zaznaczeniem, który z tematów interesuje was w największym stopniu.

>> FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY <<

Temat który uzyska największą liczbę głosów, zostanie przedstawiony w większym stopniu na konferencji.
__________________________________________________________________________________

Wiadomo już, że szkolenie odbędzie się dnia 18.12.2014 (czwartek) w salce przy Galerii Gil.

Lista osób zakwalifikowanych na szkolenie:

Imie i nazwiskoDział kołaRok studiów
Barbara DzikowskaNaukowyV
Adam WojciechowskiKonkursowyIII
Paweł ByczekWycieczkowyV
Bartłomiej MazurekSpoza kołaV
Marta WojciechowskaZ-ca przewodniczącegoV
Katarzyna ZakSpoza kołaV
Mateusz SzelągSpoza kołaIV
Piotr StępieńNaukowyIV
Michał BrykSpoza kołaIII
Jakub PiwowarczykSpoza kołaIV
Aleksandra MurzynSpoza kołaIV
Maria JastrzębskaSpoza kołaIV
Jakub GizickiNaukowyV
Anastazja PalkaSpoza kołaIV

Przed szkoleniem należy zainstalować sobie oprogramowanie LUSAS, które jest do pozyskania w naszej Katedrze u dr inż. Marka Pańtaka. W celu instalacji oprogramowania należy przyjść do Katedry wraz z komputerem osobistym. Konieczne jest posiadanie dostępu do internetu.

Plan szkolenia prawdopodobnie ulegnie zmianie po uwzględnieniu zaznaczonych przez was odpowiedzi.

Bartłomiej Uliasz


Lista osób zakwalifikowanych na wycieczkę KST Wielicka-Lipska

źródło: http://www.skyscrapercity.com/
"Zgodnie z tym co zostało powiedziane na pierwszym spotkaniu koła naukowego, mamy zaszczyt zaprosić Was na wycieczkę na budowę jedynego na chwilę obecną wiaduktu o konstrukcji podwieszonej/extradosed w Krakowie. Planowane jest dwukrotne wejście na budowę: pierwsza grupa 10 osobowa we czwartek 4.12.2014, natomiast druga grupa (też 10-osobowa) w następny piątek, czyli 12.12.2014. Zbiórka przed biurem budowy (ul. Gromadzka 66) o godzinie 7:00. Należy zabrać ze sobą ciepłe ubranie i wygodne buty."

Zgodnie z zasadą aktywności w kole naukowym oraz drugorzędnie kolejności zgłoszeń, przedstawiamy listę zakwalifikowanych na I turę wycieczki:

Lista osób zakwalifikowanych na I turę wycieczki
Ponadto swoją obecnością zaszczyci nas jednak dr inż. Marek Pańtak, który jest pracownikiem naszej Katedry.

Zachęcamy was do angażowania się w inicjatywy koła. Najprostszym sposobem jest napisanie artykułu na naszego bloga. W ten sposób zaskarbicie sobie pierwszeństwo w klasyfikacji na tego typu wyjazdy.

Lista z uczestnikami zakwalifikowanymi na II turę pojawi się w tym samym poście w nieco późniejszym terminie.


Bartłomiej Uliasz
_________________________________________________________________________________

Oto lista osób zakwalifikowanych na II turę wycieczki:
Lista osób zakwalifikowanych na II turę wycieczki

Tym razem na wycieczce towrzyszyć nam będzie mgr inż. Dawid Kisała.

Marta Wojciechowska

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Web Hosting Coupons