V Edycja Bridge Building Game - Podsumowanie

Dobiegła końca V edycja konkursu Bridge Building Game. Zapraszamy do zapoznania się z krótkim podsumowaniem, gdzie przypomnimy sobie najważniejsze elementy tegorocznej edycji :)


--- RELACJA Z 5 EDYCJI BBG---

Kiedy będzie kolejna edycja gry?
Pytanie to słyszeliśmy bardzo często od wielu z Was. Był listopad, potem grudzień, styczeń, 
a o konkursie ani widu, ani słychu. Wiele osób myślało, że tegoroczna edycja nie odbędzie się!

Jednak zmiana terminu konkursu była przez nas już wcześniej zaplanowana. Dotychczasowo konkurs odbywał się na przełomie grudnia/stycznia, kiedy jest gorący okres świąteczny i wszyscy z Was przygotowują się do sesji egzaminacyjnej. Dlatego zdecydowaliśmy na przesunięcie konkursu na nieco mniej napięty termin. Dajcie znać, czy decyzja ta była dobra - następną edycję konkursu chcemy przygotować jeszcze lepiej :)

Jak mu to stoi?!
Pierwszy etap opublikowany został 6 marca. Mieliśmy w nim dwóch zwycięzców. W rundzie dodatkowej wygrał Dariusz Magryś z Politechniki Rzeszowskiej. Jednak większe emocje wzbudziła wygrana - jak się później okaże zwycięzcy całego konkursu - Michała Dobrzewińskiego. Zastosowana przez niego metoda pokrywania się dwóch węzłów konstrukcji okazała się strzałem w dziesiątkę i już na początku wyścigu po nagrody uzyskał dość znaczne prowadzenie. Niektórzy z Was podejrzewali Michała o pewne oszustwo, ponieważ skopiowane konstrukcje nie u wszystkich wytrzymywały przejazd pociągu, jednak jego most był wykonany zgodnie z wymaganiami :)
Michał Dobrzewiński - 1 etap
"شكرا" czyli podziękowania od Szejka z Dubaju :)
W drugim etapie mogliście pobawić się w szalonego architekta, tworząc wizje dla arabskiego szejka, które zawstydzą czołowych światowych architektów. W bitwie na lajki przez dłuższą chwilę był remis
z niewielką przewagą Jędrzeja Chmary i jego niecodziennej konstrukcji. Z dobrego źródła wiemy, że Jędrzejem zaczęły interesować się najważniejsze szkoły designu i akademie sztuk pięknych :)
Jędrzej Chmara i jego wizja - 2 etap
Jednak w końcowej fazie bitwy znaczącą przewagę uzyskał Wojciech Migdał i jego most z "krągłościami"
ajć, złe zdjęcie ;)
Wojciech Migdał - 2 etap
Znowu on? :/
Oficjalnie uznajemy go mistrzem BBG - Michał Dobrzewiński i jego talent do budowy najtańszych konstrukcji. W czterech z pięciu etapów Michał zajął pierwsze miejsce. W prywatnej rozmowie 
z Michałem dowiedzieliśmy się, że jest on na piątym roku studiów, więc w przyszłym roku wielu z Was będzie miało większe szanse na wygraną :P Michał - szczere gratulacje ;)

Jak to nie on? :D
W piątym etapie sensacyjny zwrot akcji - Michał nie zbudował najtańszej konstrukcji! :D Wiedzieliśmy, że wszyscy chcą wygrać, ale nie spodziewaliśmy się aż czterech osób na pierwszym miejscu w kwalifikacji etapu :) 

KLASYFIKACJA GENERALNA
Prezentujemy tabelę 10 uczestników, którzy zdobyli największą liczbę punktów.
Z tymi osobami skontaktujemy się już wkrótce :)
Gratulujemy wszystkim osobom, które przesyłały do Nas rozwiązania i dziękujemy za wspólną zabawę. Mamy nadzieję, że czas spędzony nad grą potraktowaliście jako chwilę relaksu oraz usprawiedliwioną ucieczkę od obowiązków :D
Jeśli macie jakieś uwagi dotyczące tegorocznej edycji, co było dobre, a co nie - prosimy o informacje.
Do zobaczenia za rok w następnej edycji gry!
ZESPÓŁ BBG
Kinga Marecik
Karolina Ogonowska
Adam Wojciechowski

5 etap Bridge Building Game 2015/2016


No i nadeszła bardzo smutna chwila :( - Przed Wami piąty - ostatni - etap tegorocznej edycji Bridge Building Game!
Organizowany przez nas konkurs traktujemy częściowo jako mostową zabawę, dlatego w ostatniej planszy zabawimy się nieco bardziej niż dotychczas :)
Projektujemy most o mocno niecodziennym kształcie. W tym etapie warunek jest jeden - konstrukcja ma wytrzymać przejazd pociągu.



Projektując posadowienie konstrukcji możecie użyć tylko specjalnie przeznaczonych do tego żółtych punktów. Niweleta konstrukcji, po której jedzie pociąg, ma być linią ciągłą od skrajnego lewego punktu stałego konstrukcji, będącym początkiem mostu, aż do skrajnego prawego punktu stałego, będącym końcem mostu. Niweleta nie może mieć przerw, które powodują, że pociąg traci kontakt z konstrukcją mostu.
W tym etapie niweleta nie będzie linią poziomą, tylko będzie miała zaprojektowane przez Was spadki - Konstruując niweletę w tym etapie, pamiętaj o włączeniu opcji "Build Deck" - pociąg pojedzie tylko po prętach stworzonych z włączoną tą opcją.

Konstrukcja ma wytrzymać jeden przejazd pociągu o wadze 40000 jednostek, a żaden pręt nie może ulec zniszczeniu.

Napis z szarych kropek "BBG V ETAP V" nie jest ograniczeniem wysokości konstrukcji i w razie potrzeby można go usunąć.

Zachęcamy Was do przeczytania wskazówek dotyczących gry. Z pewnością znajdziecie tam porady, które znajdą tu zastosowanie :)

Mapę piątego etapu można pobrać stąd:  >> ETAP V <<

Rozwiązania należy przesyłać na adres: pkbridge.contest@gmail.com
Temat wiadomości: Etap 5 Imię Nazwisko Uczelnia Cena
Nazwa pliku: Imię_Nazwisko.bgb (max. 12 znaków)

Na wasze rozwiązania czekamy do 17.04.2016 r.

Pamiętajcie, że wyniki z każdego etapu wliczane są do klasyfikacji generalnej, w której walczycie o nagrodę główną, którą są licencje światowej klasy rozwiązań informatycznych dla inżynierii lądowej, a także książki i czasopisma o tematyce mostowej. Punkty naliczane są wg wzoru zamieszczonego w §11 regulaminu konkursu

Jeszcze jedna uwaga techniczna. Przypominamy, żeby uruchamiać grę na prawach administratora (Uruchom jako administrator), celem uniknięcia problemu z dostępem do pliku z zapisanym rozwiązaniem, który musicie nam wysłać.

Zgodnie z regulaminem dla zwycięzcy etapu przewidujemy nagrodę w postaci:

- książki "Mosty łukowe - dzieła kultury" 

- jednego z numerów czasopisma "MOSTY" (do wybrania)

- gadżetów związanych z budownictwem




Nie pozostaje nic innego jak życzyć Wam powodzenia!
__________________________________________________________________________________

A o to wyniki V etapu konkursu:

1. Jan Adamczyk
1. Bartłomiej Kamiński
1. Krzysztof Krawiec
1. Konrad Matlak
5. Filip Stochmal
Etap pełny niespodzianek :) Nie dość, że dotychczasowy lider - Michał Dobrzewiński - nie zajął pierwszego miejsca, to jeszcze apetyt na jego pokonanie był tak duży, że mamy teraz cztery pierwsze miejsca :D Ponieważ nie mamy takiej liczby nagród, zdecydowaliśmy, że nagrodę książkową wygra osoba, która przesłała nam rozwiązanie najwcześniej - osobą tą jest Jan Adamczyk, któremu serdecznie gratulujemy :)

ZESPÓŁ BBG
Kinga Marecik
Karolina Ogonowska
Adam Wojciechowski

4 etap Bridge Building Game 2015/2016


Nasza zabawa już prawie się kończy! Przed Wami czwarty - przedostatni - etap tegorocznej edycji Bridge Building Game!
Projektujemy most o stosunkowo sporej rozpiętości nad Tamizą, w pobliżu międzynarodowego lotniska Londyn - Heathrow.

Lokalizacja obiektu wymusza dwa warunki projektowe : trzeba zachować odpowiednią skrajnię żeglugową - żaden element mostu nie może znajdować się wewnątrz pola wyznaczonego przez dolne szare kropki oraz wysokość konstrukcji jest ograniczona przez górne szare kropki.

Projektując posadowienie konstrukcji możecie użyć tylko specjalnie przeznaczonych do tego żółtych punktów. Niweleta konstrukcji, po której jedzie pociąg, ma być linią ciągłą od skrajnego lewego punktu stałego konstrukcji, będącym początkiem mostu, aż do skrajnego prawego punktu stałego, będącym końcem mostu. Niweleta nie może mieć przerw, które powodują, że pociąg traci kontakt z konstrukcją mostu. Niweleta musi być także linią poziomą na całej długości mostu i ma pokrywać się z żółtą linią, widoczną w trybie projektowania konstrukcji.

Konstrukcja ma wytrzymać jeden przejazd pociągu o wadze 40000 jednostek, a żaden pręt nie może ulec zniszczeniu.

Zachęcamy Was do przeczytania wskazówek dotyczących gry. Z pewnością znajdziecie tam porady, które znajdą tu zastosowanie :)

Mapę czwartego etapu można pobrać stąd:  >> ETAP IV <<

Rozwiązania należy przesyłać na adres: pkbridge.contest@gmail.com
Temat wiadomości: Etap 4 Imię Nazwisko Uczelnia Cena
Nazwa pliku: Imię_Nazwisko.bgb (max. 12 znaków)

Na wasze rozwiązania czekamy do 9.04.2016 r.

Pamiętajcie, że wyniki z każdego etapu wliczane są do klasyfikacji generalnej, w której walczycie o nagrodę główną, którą są licencje światowej klasy rozwiązań informatycznych dla inżynierii lądowej, a także książki i czasopisma o tematyce mostowej. Punkty naliczane są wg wzoru zamieszczonego w §11 regulaminu konkursu

Jeszcze jedna uwaga techniczna. Przypominamy, żeby uruchamiać grę na prawach administratora (Uruchom jako administrator), celem uniknięcia problemu z dostępem do pliku z zapisanym rozwiązaniem, który musicie nam wysłać.

Zgodnie z regulaminem dla zwycięzcy etapu przewidujemy nagrodę w postaci:

- książki "Mosty betonowe wznoszone metodą sekcja po sekcji" 

- jednego z numerów czasopisma "MOSTY" (do wybrania)

- gadżetów związanych z budownictwem




Nie pozostaje nic innego jak życzyć Wam powodzenia!
__________________________________________________________________________________

A o to wyniki IV etapu konkursu:
Zwycięzcą etapu został Michał Dobrzewiński z Politechniki Gdańskiej. Serdecznie mu gratulujemy :)
1. Michał Dobrzewiński 
2. Konrad Matlak 
3. Bartłomiej Kamiński
4. Krzysztof Głowniak 
5. Jan Adamczyk
Przypominamy, że punkty z każdego etapu sumują się na końcu w tabeli ogólnej, gdzie nagrodzimy uczestników, którzy zajmą miejsca od 1 do 10 :)

Pozostałym uczestnikom dziękujemy za nadesłanie swoich rozwiązań i życzymy powodzenia w ostatnim etapie! Planszę do OSTATNIEGO etapu - V - opublikujemy już dziś koło godziny 20!

ZESPÓŁ BBG
Kinga Marecik
Karolina Ogonowska
Adam Wojciechowski

Irlandia - zielona wyspa - relacja z wykładu prof. Kazimierza Flagi

W środę, 30 marca 2016, mieliśmy okazję wziąć udział w spotkaniu w Café Kontynenty, na którym prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga zaprezentował relację z wyprawy mostowej do Irlandii. Miała ona miejsce
w dniach 4-15 lipca 2015. Była to już 21 Europejska Wyprawa Mostowa zorganizowana przez Katedrę Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej.
Zaczynamy!
Profesor Flaga rozpoczął swoją opowieść od historii Irlandii, równie bogatej w wydarzenia jak Polska. Podróż rozpoczęła się w Belfaście, w Irlandii Północnej. Trasa przebiegała przez największe miasta wyspy, m.in. Sligo, Galway, Limerick, Cork, Waterford i Dublin. Ważnymi przystankami były m.in. Grobla Olbrzyma (formacja skalna niedaleko miasta Derry), ruiny zespołu klasztornego w Clonmacnoise, zamek oraz opactwo Kylemore, zamki w Limerick, Killarney oraz Kilkenny.
Uczestnicy wyprawy mogli także podziwiać ok. 50 obiektów mostowych. Wiele z nich zbudowanych jest
z kamienia, np. Old Weir Bridge (koniec XVIII w.), średniowieczna kładka Clapperbridge w Bunlahinch czy wiadukt kolejowy w Glensk (1893r.).
Wiadukt kolejowy w Glensk
Old Weir Bridge
Clapperbridge
Do ciekawszych, bliższych czasom współczesnym obiektów możemy zaliczyć m.in. Kładkę Pokoju
w Londonderry (2011r., podwieszona, z dwoma pochylonymi pylonami, w rzucie konstrukcja ma kształt sinusoidy); podwieszony most nad rzeką Suir w Waterford (2009r.), czy też stalową kładkę o konstrukcji łukowej w Glenarm.
Most w Glenarm
Kładka Pokoju w Londonderry
Most w Waterford
W trakcie spotkania uczestnicy zostali poczęstowani oryginalną Whisky Bushmills, przywiezioną przez prof. Flagę, oraz narodową potrawą Irlandii o nazwie „Colcannon”; jest to danie z tłuczonych ziemniaków i kapusty.
Colcannon
Whisky Bushmills
Całą fotorelację z wyprawy można zobaczyć tutaj: Irlandia 2015 w obiektywie prof. Kazimierza Flagi
Spotkanie było jednym z całego cyklu opowieści podróżniczych, który organizowany jest przez Café Kontynenty. Ciekawych świata zapraszamy na inne spotkania, ich tematyka oraz terminarz dostępne są na stronie http://www.cafekontynenty.pl/, w zakładce „Slajdowiska”.

Do zobaczenia!
Magdalena Miodek

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Web Hosting Coupons