Bridge Building Game


WSTĘP

W mojej głowie już od dawna powstawał pomysł na zorganizowanie konkursu, w którym każdy miałby zbliżone szanse, bez względu na swój staż w mostownictwie. Tak zrodziła się idea, którą dzisiaj przekuwamy w rzeczywistość:

KONKURS NA PONTIFEXA MAXIMUSA 
W GRZE BRIDGE BUILDER

Areną na której przyjdzie wam się zmierzyć, będzie słynna swego czasu gra Bridge Builder, która charakteryzuje się prostotą i dużą grywalnością. Zasady są banalne: zbuduj najtańszy most, który wytrzyma przejazd pociągu.

O GRZE

Gra Bridge Builder została stworzona przez Alexa Austina z Chronic Logic, a całość opiera się na banalnym i genialnym w swojej prostocie pomyśle - wybuduj jak najtańszy most umożliwiający przeprawę pojazdu na drugą stronę przeszkody. Każdy element mostu kosztuje 100$, a budżet jest dodatkowo ograniczony.
Podstawową wersję gry możesz pobrać ze strony http://www.crypticsea.com/bridgebuilding/index.html.

RELACJA Z PIERWSZEJ EDYCJI KONKURSU





Po ponad 10 tygodniach kończymy pierwszą edycję naszego konkursu Bridge Builder Game. Wyniki "sezonu zasadniczego" znane były już dwa tygodnie temu, ale najlepsi z najlepszych postanowili zmierzyć się tym razem w bezpośrednim pojedynku. Jak było? Kto wygrał? Czytajcie dalej, a zaspokoicie swoją ciekawość.

Wszystko miało rozpocząć się punktualnie o 16:30, ale jak to zwykle bywa, coś musiało pójść nie tak. Tym razem, ktoś postanowił wyłamać bolce w kablu od rzutnika i tylko dzięki uprzejmości dr inż. Marka Pańtaka udało się dopiąć wszystko na ostatni guzik. Gdy wszyscy byli już gotowi mogłem zdradzić tajne hasło, które umożliwiało uruchomienie finałowych etapów. 

Tak wyglądali uczestnicy, gdy usłyszeli hasło i mogli przystąpić do rozwiązywania zadań

Nie pozostało mi nic innego, jak powiedzieć "czas-start" i poczekać kilkanaście minut na rozwiązania. 

Jak widać skupienie było większe niż na egzaminie z mechaniki budowli

Sebastian na pełnym luzie jak na zaliczeniu Wprowadzenia do Inżynierii Lądowej

Nasz zwycięzca, hegemon i niszczyciel jak zobaczył zadania, które przedstawiłem, zaprezentował nam taka minę i już mu tak zostało - "banał"

Ja też z "rozdziawioną" twarzą podziwiałem ich konstrukcje

...które prezentowały się na przykład tak

A tak prezentowali się uczestnicy dumni ze swoich konstrukcji

Tak jak podejrzewaliśmy Tomek sam nie byłby w stanie wygrać tylu etapów. Na finał przyprowadził swoją tajną broń - Dagmarę

Kuszące nagrody leżały na biurku przed zawodnikami i motywowały ich do wytężonej pracy

Niektórzy postanowilii oddać się modlitwom i medytacji - w tym momencie tylko to mogło jeszcze pomóc

Tomek miał tyle czasu, że wyjaśniał jeszcze jak pracuje jego most i dlaczego trzeba zrobić to tak, a nie inaczej

Artur z miną mówiącą - "pokonałem Was leszczyki"

Kamil jak zawsze skupiony - opłaciło się. W finale zajął 3 miejsce!

Niestety nie mamy zdjęcia, które przedstawiłoby jak testowaliśmy poszczególne konstrukcje. Odbywało się to na projektorze i każdy mógł zobaczyć pomysły konkurencji. Dodatkową atrakcją było podziwianie mojej nieudolności w posługiwaniu się myszką... Ostatecznie całość została zestawiona w tabelę i mogliśmy podsumować cały cykl zmagań.

Tablica z wynikami końcowymi

Wyniki "sezonu zasadniczego"
Wyniki rywalizacji finałowej

Jak możecie zobaczyć Tomek pokazał, że to wszystko to nie był przypadek. Artur również potwierdził formę, a Kamil zaskoczył wszystkich wskakując na podium. Gratuluje! 
W ramach ciekawostki, chciałem pokazać Wam jeszcze kilka wykresów ze statystykami.

Jak widać im dalej, tym więcej uczestników wyliczyła, że szans na sukces już nie ma...
Ten wykres jeszcze bardziej ukazuje nam przewagę Tomka - gratuluję!

Mogę teraz przejść do relacji z najprzyjemniejszej części naszego konkursu - wręczania nagród!

Kamil pokazał pazur i w rywalizacji finałowej zajął 3 miejsce, chociaż w konkursie był 8

Miejsce 5 - Sebastian Nowak

Miejsce 4 - Adrian "Mam parcie na szkło" Defus i jego uśmiech Colgate numer 5
Miejsce 3 - Paweł "Kocham fantastykę" Leśniara

Nagród było tak wiele i były tak ciężkie, że niestety nie zdołałem utrzymać...
Miejsce 2 - Artur Król

And the winner is... Miejsce 1 - Tomek "Niekwestionowany lider, hegemon i niszczyciel" Lisańczuk!
Nasza cała ekipa, czyli Dawid Kisała, Adrian Defus, Paweł Leśniara, Artur Król, Tomek Lisańczuk i Sebastian Nowak



Na koniec chciałbym podziękować naszym sponsorom bez których to wszystko by się nie udało. Szczególne podziękowania należą się tu Pani Sabinie Szczerbak z czasopisma MOSTY:
oraz Pani Annie Karpińskiej-Rzepa z Nowoczesnego Budownictwa Inżynieryjnego:

DZIĘKUJEMY!!!

OLBRZYMIE podziękowania należą się też MICHAŁOWI BIALIKOWI, dzięki któremu możecie podziwiać te wszystkie zdjęcia!

Mam nadzieję, że nie skończymy na tym naszej przygody z Bridge Builderem i jestem pewny, że w następnym roku uda nam się zorganizować całość z dużo większym rozmachem! Liczę na Waszą pomoc, bo myślę, że to nie tylko dobra zabawa, ale i nauka poprzez zabawę. Dodatkowo można poznać nowych ludzi i wygrać fajne nagrody. W tym roku były to odpowiednio:

1. miejsce - Tomek Lisańczuk
  • prenumeraty czasopism MOSTY i Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne na rok
  • książki "Konstrukcje Żelbetowe" Włodzimierza Starosolskiego tomy 2 i 3
  • trzy dodatkowe numery archiwalne MOSTÓW, gazeta Builder oraz specjalny numer Muratora


2. miejsce - Artur Król
  • prenumeraty czasopism MOSTY i Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne na rok
  • książka  "Budowa i utrzymanie mostów. Wymagania techniczne, badania, naprawy" Arkadiusza Madaja i Witolda Wołowickiego
  • trzy dodatkowe numery archiwalne MOSTÓW, gazeta Builder oraz specjalny numer Muratora
3. miejsce - Paweł Leśniara
  • prenumeraty czasopism MOSTY i Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne na rok
  • książki "Trylogia Czarnego Maga" Trudiego Canavana tomy 1 i 2
  • trzy dodatkowe numery archiwalne MOSTÓW, gazeta Builder oraz specjalny numer Muratora
4. miejsce - Adrian Defus
  • książka "Organizacja budowy asfaltowych nawierzchnii drogowych" Włodzimierza Martinka, Zbigniewa Tokarskiego i Kazimierza Chojnackiego
  • trzy numery archiwalne MOSTÓW
5. miejsce - Sebastian Nowak
  • książka "Nawisowy most przez rzekę Odrę w ciągu południowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla" Czesława Machelskiego i Marcina Lewandowskiego
  • trzy numery archiwalne MOSTÓW
Jeszcze raz dziękuje wszystkim, którzy wspierali mój pomysł przez te 12 tygodni i zapraszam za rok!!!

PS: Troszkę więcej zdjęć w naszej Galerii.
Dawid Kisała

-------------------------------------------------------------------

INSTALACJA I URUCHOMIENIE

Pewnie już zauważyłeś, że poniżej umieściłem kilka punktów co zrobić, aby wszystko działało. Niech Cię nie przeraża ich ilość, bo wszystkie te podpunkty są dosyć intuicyjne i ich wykonanie zajmie jakieś 5 minut, jeśli w tym czasie będziesz dodatkowo robił sobie kanapkę (zachęcam jednak przeczytać najpierw całość do końca, a dopiero potem wykonać algorytm, bo cześć istotnych informacji znajduje się troszkę niżej). Żeby tworzenie naszej konstrukcji było bardziej przyjazne będziemy używać nowszej wersji Bridge Buildera - Bridge Builder Game.

Do dzieła!
  1. Pobierz plik z instalacją gry Bridge Builder Game i zainstaluj uruchamiając ściągnięty plik "bbgsetup.exe"
  2. Otwórz folder w którym zainstalowałeś grę, po czym w folderze "level" utwórz nowy folder np. "03-Kolo".
  3. Pobierz plik z konkursowym mostem (powinien mieć rozszerzenie *.bgl lub *.lvl) i skopiuj go do folderu, który właśnie utworzyłeś (np. "03-Kolo").
  4. Uruchom grę i wejdź w "Load level". Powinieneś zobaczyć po lewej stronie swój folder "03-Kolo", a po kliknięciu w niego również nazwę naszego konkursowego levela (np. BBG-1). Kliknij go i już możesz grać!
  5. Jeżeli jesteś zadowolony ze swojego rozwiązania, zapisz go naciskając na "File". Wpisz nazwę do 12 podstawowych znaków, a następnie kliknij "Save" Twój most zostanie zachowany w folderze z grą z rozszerzeniem *.bgb. Właśnie ten plik musisz przesłać do nas. Jak to zrobić poprawnie? Dowiesz się trochę dalej.
  6. Jeżeli chciałbyś edytować swoje rozwiązanie, zawsze możesz zrobić to, klikając po uruchomieniu gry w "Load bridge". Jeżeli plik Twojego mostu znajduje się w folderze gry, to będziesz mógł go uruchomić i poprawić, po czym ponownie zapisać.
UWAGA! Jeżeli zainstalowałeś grę na domyślnym dysku C:/, to jeżeli chcesz zapisać swoje rozwiązanie, musisz uruchomić grę na prawach administratora, czyli kliknąć na ikonę gry i wybrać "Uruchom jako administrator". Plik będzie zachowany w folderze instalacyjnym gry. Pamiętaj jednak, że Twoja nazwa może mieć do 12 znaków.

PORADY

Może wydawać się to dla niektórych zaskakujące, ale w końcu przydadzą się wiadomości z mechaniki budowli oraz wytrzymałości materiałów. 
  1. Przede wszystkim, żeby most zachował stabilność, powinien składać się z "trójkątów", a dodatkowo powinniśmy dążyć do tego, aby były one jak największe.
  2. Zawsze używaj analizy naprężeń, żeby zobaczyć, które pręty są najbardziej wytężone.
  3. Staraj się rozłożyć obciążenie na jak najwięcej belek. W tym celu dąż do budowy konstrukcji o kształcie łuku.
  4. Gdy już uda Ci się przeprowadzić pociąg na drugą stronę przeprawy, spróbuj "odchudzić" rozwiązanie i usunąć jakieś pręty, aby konstrukcja była jeszcze tańsza. Często niepotrzebne jest podwójne skratowanie i wystarcza jeden element.
  5. Więcej porad z rysunkami na stornie  http://www.bridgebuilder-game.com/ w zakładce Tips.
  6. W opcjach możesz zmienić domyślną rozdzielczość gry, a także zmienić sposób uruchamiania na pełny ekran.
  7. Korzystaj ze skrótów klawiaturowych - oszczędzi to dużo Twojego czasu!

ZASADY

  1. Przejeżdżający pojazd może wywołać dowolne naprężenia, ale żaden pręt nie może pęknąć.
  2. Pojazd nie może dotknąć wody.
  3. Pojazd w czasie oceny rozwiązań, będzie uruchomiony bez żadnej zwłoki czasowej na prędkości przejazdu "Fast".
  4. Przy testowaniu rozwiązania wystarczy, że pojazd jednokrotnie pokona przeszkodę (wagonik opuści pomost) - po tym czasie most może ulec zniszczeniu.
  5. Na ekranie musi pojawić się napis "Test passed".
  6. Wygrywa najtańszy most przesłany w czasie wyznaczonym na rozwiązanie. Jeżeli dwa różne rozwiązania będą tej samej wartości, to wygrywa osoba, która wcześniej przysłała maila z plikiem swojego mostu.
  7. Można przesłać tylko jedno rozwiązanie.
  8. Chcemy uniknąć sytuacji, gdy ktoś przysłał rozwiązanie, ale w jakiś tajemniczych okolicznościach zaginęło. Dlatego na każdego maila prześlemy krótką odpowiedź o odebraniu rozwiązania. Jeżeli nie otrzymacie go wciągu dwóch dni od nadania, spróbujcie ponowić wysłanie.
  9. Zadanie do rozwiązania będzie publikowane w poniedziałek na naszej stronie i facebooku. Na przysłanie swoich odpowiedzi macie czas do soboty tego samego tygodnia do godziny 23:59:59.
  10. Będziemy starać się publikować zagadki co tydzień, ale z różnych względów może być to niemożliwe. 
  11. W niedzielę po ustaleniu najlepszego rozwiązania, będę publikował najtańsze rozwiązanie, liste najlepszych z danego tygodnia, a także ranking generalny, podsumowujący dotychczasowe osiągnięcia uczestników. Zastrzegam jednak, że ze względu na liczne obowiązki, czasami może pojawić się pewna obsuwa - bądźcie wyrozumiali:)
  12. Ostateczny głos w kwestiach spornych ma komisja złożona z mojej osoby i zdrowego rozsądku - taka furtka bezpieczeństwa jest z tego względu, że jest to pierwsze takie nasze przedsięwzięcie i mogą wystąpić jakieś nieprzewidziane i nieujęte w regulaminie sytuacje. Jeżeli jednak ktoś nie chciałby nadal zgodzić się na rozwiązanie przeze mnie zaproponowane, to decyzje co zrobić z tym fantem, podejmą wszyscy członkowie Koła w głosowaniu na najbliższym spotkaniu.

RANKING

Liczba punktów za zajęte miejsce jest zaczerpnięta z punktacji pucharu świata w skokach narciarskich i  pierwsze dziesięć pozycji prezentuje się następująco: 
  1. miejsce - 100 pkt
  2. miejsce - 80 pkt
  3. miejsce - 60 pkt
  4. miejsce - 50 pkt
  5. miejsce - 45 pkt
  6. miejsce - 40 pkt
  7. miejsce - 36 pkt
  8. miejsce - 32 pkt
  9. miejsce - 29 pkt
  10. miejsce - 26 pkt.
Jeżeli pomysł się przyjmie, to będę sumował wyniki z poszczególnych konkursów i stworzymy ranking najlepszych budowlańców ze wszystkich zorganizowanych zawodów.

RANKING GENERALNY



MAPY

W tym miejscu będę zamieszczał zadania na każdy kolejny tydzień zmagań. Jeżeli chcesz pobrać plik, naciśnij na link, a następnie wybierz Plik oraz Pobierz.
  1. BBG-TEST - etap testowy, który możecie sobie rozwiązać w ramach ćwiczenia i nie będzie on oceniany. Macie zbudować most tańszy niż 7500$. Im mniej tym lepiej!
  2. BBG-1 - pierwszy etap, w którym możecie zmierzyć się z bardzo głębokim korytem rzeki. Zasady można streścić w kilku słowach - zbuduj najtańszą konstrukcję!
  3. BBG-2 - drugi etap, do którego można podejść na co najmniej dwa sposoby. Ciekawi mnie jak tym razem objawi się wasza kreatywność.
  4. BBG-3 - skomplikowana, asymetryczna przeszkoda, w której możecie zbudować klasyczny most belkowy lub pseudopodwieszony. Do dzieła!
  5. BBG-4 - wymagający nieco więcej pracy etap w którym macie do stworzenia dwupylonowy obiekt nad szeroką przeszkodą.
  6. BBG-5 - w tym etapie wprowadzam dodatkową zasadę - ŻADEN ELEMENT NIE MOŻE DOTKNĄĆ WODY!
  7. BBG-6 - pierwszy etap z serii "Progressive" - zbuduj jak najwytrzymalszy most!
  8. BBG-7 - kolejne zadanie z tej samej serii - tyle samo prętów, inna wytrzymałość
  9. BBG-8 - każdy kto grał w grę Rollercoaster Tycoon odnajdzie się w tym etapie:)
  10. BBG-9 - nowa formuła - zaprojektuj najtańszą i jak najbardziej wytrzymałą konstrukcję
  11. BBG-10 - ostatni etap zmagań w tej fazie konkursu

WYNIKI

Swoje konstrukcje przysyłajcie na naszego maila knkmpk@gmail.com stosując wzór:
  • TEMAT: BBG-X_Imię i Nazwisko (lub pseudonim)_koszt mostu (X - to numer konkursu np. BBG-1)
  • W treści maila możecie podać dokładniejsze dane, które umieścimy w liście rankingowej np. grupa, rok studiów, itp. (rok studiów przyjmujemy w formacie I-V, czyli osoba na pierwszym roku drugiego stopnia wysyła do mnie informację, że jest na IV roku studiów)
  • W załączniku prześlijcie nam waszą propozycję rozwiązania. Plik powinien być nazwany tak samo, jak temat maila.
  • Wyniki umieścimy na naszej stronie oraz na facebooku.

NAGRODY

Dla zwycięzców poszczególnych etapów, przewidzieliśmy nagrody w postaci egzemplarza czasopisma MOSTY oraz kalendarza Mostów Polskich. Mamy jednak ich ograniczoną ilość dlatego nie obiecuję, że w każdym tygodniu uda nam się zorganizować coś dla najlepszego.
Jeżeli chodzi o nagrody na zakończenie cyklu informację będą pojawiać się na bieżąco, gdy uda się nam coś ustalić. Na razie będą to:

  • roczna prenumerata czasopisma MOSTY dla najlepszego budowniczego
  • roczna prenumerata czasopisma NOWOCZESNE BUDOWNICTWO INŻYNIERYJNE dla trzech najzdolniejszych konstruktorów
  • opublikowanie sylwetki oraz prac najlepszych zawodników na portalu  nbi.com.pl
  • wpisanie na prestiżową listę, która będzie widnieć na naszej stronie, jak i w Katedrze Mostów i Budowli Podziemnych
  • pierwszeństwo w wycieczkach, szkoleniach, konferencjach i innych przedsięwzięciach, w których będą mogli brać uczestnicy Koła (nagroda dla najlepszego mostowca)
  • nagrody książkowe dla najlepszej piątki

Cały czas rozmawiamy z innymi sponsorami i staramy się pozyskać dodatkowe fundusze. O postępach prac na pewno Was poinformujemy.

NA KONIEC

  1. Zapraszamy do dyskusji na wszelkie tematy dotyczące Bridge Buildera. Może macie jakieś pomysły, a może porady co do najlepszego rozwiązania. Wszystko to piszcie na facebooku lub w mailach.
  2. Możecie również przysyłać propozycje własnych etapów, jednak wtedy autor nie będzie mógł brać udziału w rozwiązywaniu, ale na pocieszenie otrzyma 40 punktów.
  3. Jeżeli coś nie działa, coś wam się nie podoba, zauważyliście jakiegoś buga... Piszcie!

Dawid Kisała

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Web Hosting Coupons