Do zaprojektowania mamy most na kanale przy porcie w Hamburgu. Kolumbijska mafia...ma długie ręce (i nogi) i chce rozszerzyć działalność handlową na Europę. Korzystając z istniejącej już przyjaźni z naszym [zastraszonym] zarządem ekipy konkursowej postanowiła poprosić o kolejną przysługę. A my (ochoczo!) postanowiliśmy pomóc. Dostaliśmy zadanie wybudowania mostu wieloprzęsłowego, co by mieli jak przewozić ichniejszą mąkę i cukier (bądź inny biały, równie sypki proszek..? lub coś tego typu.. ;) ). Bierzemy się więc do projektowania!
Założenia konstrukcyjne są następujące:
Projektowany most znajduje się nad żeglugową drogą handlową, zachowana musi być zatem przestrzeń pod mostem w postaci skrajni wyznaczonej przez szare kropki - żaden element mostu nie może znajdować się wewnątrz pola wyznaczonego przez szare kropki.
Konstrukcja ma wytrzymać jeden przejazd pociągu o wadze 50000 jednostek, a żaden pręt nie może ulec zniszczeniu.
Napis z szarych kropek "BBG VI ETAP IV" nie jest ograniczeniem wysokości konstrukcji i w razie potrzeby można go usunąć.
Zachęcamy Was do przeczytania wskazówek dotyczących gry. Z pewnością znajdziecie tam porady, które znajdą tu zastosowanie :)
Mapę czwartego etapu można pobrać stąd: >> ETAP IV <<
Rozwiązania należy przesyłać na adres: pkbridge.contest@gmail.com
Temat wiadomości: Etap 4 Imię Nazwisko Uczelnia Cena
Nazwa pliku: Imię_Nazwisko.bgb (max. 12 znaków)
Na wasze rozwiązania czekamy do 29.04.2017 r.
Pamiętajcie, że wyniki z każdego etapu wliczane są do klasyfikacji generalnej, w której walczycie o nagrodę główną, którą są licencje światowej klasy rozwiązań informatycznych dla inżynierii lądowej, a także książki i czasopisma o tematyce mostowej. Punkty naliczane są wg wzoru zamieszczonego w §11 regulaminu konkursu.
Jeszcze jedna uwaga techniczna. Przypominamy, żeby uruchamiać grę na prawach administratora (Uruchom jako administrator), celem uniknięcia problemu z dostępem do pliku z zapisanym rozwiązaniem, który musicie nam wysłać.
Zgodnie z regulaminem dla zwycięzcy etapu przewidujemy nagrodę w postaci:
- książki "Mosty podwieszone. Projektowanie i realizacja"
- jednego z numerów czasopisma "MOSTY"
- gadżetów związanych z budownictwem
Nie pozostaje nic innego jak życzyć Wam powodzenia!
__________________________________________________________________________________
A o to wyniki IV etapu konkursu:
Zwycięzcą etapu został Paweł Kaszuba z Politechniki Warszawskiej. Serdecznie gratulujemy :)
ZESPÓŁ BBG
Kinga Marecik
Magdalena Miodek
Aleksandra Olszewska
Adam Wojciechowski
Magdalena Miodek
Aleksandra Olszewska
Adam Wojciechowski
4 komentarze
A czy most ma nie przekraczać obwiedni tylko przed puszczeniem testu, czy też po puszczeniu testu? Chodzi o to, że most może się uginać w czasie testu i wtedy trochę przekroczyć obwiednię, nawet kiedy przed puszczeniem testu było wszystko ok.
skrajnia musi zostać zachowana zawsze, także w czasie jazdy pociągu :)
Do Zespołu BBG: Proszę pokazać najlepsze mosty (szczególnie ten z pierwszego miejsca, który zmiażdżył konkurentów).
https://kurierplikow.pl/p/pkaszuba/4214j4yi085m
:p
Prześlij komentarz
Zapraszam do komentowania!