Nadszedł czas by zmierzyć się z pierwszym etapem gry Bridge Building Game. Na początek coś łatwego. Waszym zadaniem w tym etapie będzie wybudowanie dwuprzęsłowego mostu, o przęsłach wolnopodpartych.
W opinii środowiskowej widnieje zapis, że na tym terenie zamieszkuje rzadki szczep Minogów Rzecznych i niedopuszczalna jest ingerencja w koryto rzeki.(Nie dopuszcza się sytuowania podpór w żadnym z puntów doliny rzeki).
Przypomnijmy tylko że schemat wolnopodparty charakteryzuje się występowaniem największych momentów zginających w okolicach środka rozpiętości, w związku z czym optymalnie jest takie ukształtowanie konstrukcji, aby miała większą wysokość w części środkowej przęsła, a mniejszą przy podporach. W schemacie tym występują dodatkowo podpory przegubowe zapewniające swobodny obrót konstrukcji.
Zachęcamy was do przeczytania wskazówek dotyczących gry. Z pewnością znajdziecie tam porady, które znajdą tu zastosowanie :)
Mapę pierwszego etapu można pobrać stąd: >> ETAP I <<
Rozwiązania należy przesyłać na adres: pkbridge.contest@gmail.com
Temat wiadomości: Etap 1 Imię Nazwisko Uczelnia Cena
Nazwa pliku: Imię_Nazwisko.bgb (max. 12 znaków)
Na wasze rozwiązania czekamy do 29.11.2014r
Pamiętajcie, że wyniki z każdego etapu wliczane są do klasyfikacji generalnej, w której walczycie o nagrodę główną, którą są licencje światowej klasy rozwiązań informatycznych dla inżynierii lądowej, szkolenia, a także książki i czasopisma o tematyce mostowej. Punkty naliczane są wg wzoru zamieszczonego w §11 regulaminu konkursu.
Jeszcze jedna uwaga techniczna. Przypominamy, żeby uruchamiać grę na prawach administratora (Uruchom jako administrator), celem uniknięcia problemu z dostępem do pliku z zapisanym rozwiązaniem, który musicie nam wysłać.
"Najpiękniejsze Mosty Świata"
Oraz jeden z tegorocznych numerów czasopisma "MOSTY"
Nie pozostaje nic innego jak życzyć wam powodzenia!
__________________________________________________________________________________
A o to wyniki I etapu konkursu:
Rywalizacja w I etapie była bardzo wyrównana ze względu na małą rozpiętość wykonywanych przęseł.
Zwycięzcą etapu został Michał Dobrzewiński z Politechniki Gdańskiej. Serdecznie mu gratulujemy.
Pozostałym uczestnikom dziękujemy za nadesłanie swoich rozwiązań i życzymy powodzenia w następnych etapach!
ZESPÓŁ BBG
Bartłomiej Uliasz
Marta Wojciechowska
Adrian Gołuch
Sandra Kisała
13 komentarzy
Czy koryto rzeki kończy się równo z lustrem wody?
Jeśli chodzi nomenklaturę to tak, natomiast jeśli chodzi o wymagania to powiedziane jest że konstrukcja ma być wolnopodparta, czyli punktu podparcia powinny znajdować się w przygotowanych punktach stałych.
Ile Wam wyszło hajsu?
8200
7800... ale wysłałem już wcześniej ehh
No czasem nie ma się co spieszyć. Ja już prawie 8400 wysyłałem, ale udało się jeszcze coś urwać:P
Ze względu na dużą liczbę pytań pragniemy jeszcze razy wyjaśnić wymagania odnośnie tego etapu:
1) Konstrukcja wolnopodparta (nie oparta nigdzie pomiędzy zadanymi punktami podparcia)
2) Żaden element konstrukcji nie znajduje się w wodzie (korycie rzeki)
Do końca jeszcze jednej rzeczy nie jestem pewien. Czy przestrzeń pomiędzy wodą a trasą pociągu może być używana, czy o to chodzi aby tylko wykorzystywać przestrzeń ponad trasą? Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Przestrzeń nad wodą może być wykorzystywana.
Będą dziś wyniki?? :)
Prędzej doczekamy się wyników wyborów samorządowych II tury z PKW; )
Wyniki pojawiły się wczoraj pod postem z II etapem
http://knkmpk.blogspot.com/2014/11/etap-ii.html
ROBLOX is powered by an ever growing player base of over 300,000 creators who generate an infinite variety of highly immersive experiences.
These experiences range from 3D multiplayer games and competitions, to interactive adventures where friends can take on new personas imagining what it feels to be a dinosaur, a miner in a quarry or an astronaut out in space.
Prześlij komentarz
Zapraszam do komentowania!