źródło: http://www.skyscrapercity.com/ |
Obiektem, o którym mowa jest wiadukt wznoszony z myślą o linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Ma on na celu usprawnienie transportu szynowego poprzez połączenie ulicy Wielickiej z ulicą Lipską. Stanowi on jednocześnie przeprawę zapewniającą bezkolizyjne pokonanie linii kolejowych w okolicach stacji Kraków-Płaszów.
Zapisów możecie dokonać w formularzu >> ZAPISY <<
Obiekt ten jest ciekawy pod względem konstrukcyjnym. W ciągu obiektu znajdziemy rozwiązanie przeprawy typu "extradosed" oraz przęsło typu podwieszanego.
"Obiekt typu "extradosed" jest rozwiązaniem pośrednim pomiędzy konstrukcją belkową, a podwieszoną. Charakteryzuje się niskimi pylonami, które pełnią rolę dewiatorów i pozwalają na wyniesienie kabli sprężających ponad pomost. Dodatkowo, pozwala to na zwiększenie wysokości ramienia działania siły sprężającej, bez konieczności zwiększania wysokości przekroju poprzecznego dźwigara. Niższy pylon automatycznie zmniejsza również kąt nachylenia want, co skutkuje dodatkowym doprężeniem pomostu i objawia się korzystnym wyrównaniem momentów przęsłowych i podporowych, a także zmniejszeniem ugięć. "
Celem wycieczki jest zapoznanie się z konstrukcją obiektu "extradosed" oraz podwieszonego, także obejrzenie na własne oczy przebiegu budowy wiaduktu.
źródło: http://www.skyscrapercity.com/ |
Generalnym wykonawcą obiektu jest firma MOTA-ENGIL Central Europe.
W przypadku pojawienia się nowych informacji będziecie informowani na bieżąco przez sms/e -maila.
Bartłomiej Uliasz
Prześlij komentarz
Zapraszam do komentowania!