W listopadzie 2022 odbyła się także wycieczka na budowę odcinka DK47 Rdzawka – Nowy Targ 🚌😃
.
.
↪️W ramach inwestycji wykonana będzie droga dwujezdniowa klasy GP o długości 16,14km oraz cztery węzły bezkolizyjne (Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe). W tym 22 mosty, wiadukty i estakady. Źródłem informacji był GDDKiA.
➡️Jedną z metod wykonania mostu, którą zobaczyliśmy była metoda nasuwania podłużnego, w której segmenty ustroju nośnego powstają na stanowisku prefabrykacji znajdującym się za przyczółkiem. Każdy nowy odcinek dołączany jest do uprzednio wybudowanego i popychany za pomocą systemu hydraulicznego tak, że płyta mostowa przesuwa się po wcześniej wybudowanych filarach. Technologia wykonywania jest w co tygodniowym cyklu: 👷‍♂️
1. Poniedziałek -> nasuwanie przęsła oraz wykonanie deskowania
2. Wtorek oraz czwartek-> betonowanie
3. Pozostałe dni-> wykonanie zbrojenia
➡️Dowiedzieliśmy się, że całe przęsło jest przesuwane za pomocą siłownika hydraulicznego obsługiwanego przez operatora. Urządzenie jednorazowo przesuwa przęsło o 30 cm z siłą 160 t.
➡️Dodatkowo dzięki uprzejmości pracownika firmy PERI mogliśmy się dowiedzieć jak działa traveler, który został wykorzystany do budowy mostu metodą nawisową. Jest to rozwiązanie z kotwieniem stalowej konstrukcji urządzenia do płyty pomostu. Innym typem rozwiązania jest zapewnienie stateczności przez balastowanie.
Wycieczka odbyła się dzięki uprzejmości firmy Intercor Sp. z o.o. oraz kierownika budowy Pana Dominika Berkowskiego.
Dziękujemy również opiekunowi koła Panu dr inż. Mariusz Hebda za organizację tego wydarzenia.
.
.
ZOBACZCIE fotorelacje z naszej wycieczki 👇👇📸🔷
Martyna Radecka-Trzop
Przewodnicząca Koła Naukowego Konstrukcji Mostowych Politechniki Krakowskiej

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Web Hosting Coupons