Konstrukcja do zaprojektowania znajduje się w przemysłowej części Hamburga. Lokalizacja obiektu powoduje, iż musi on przenosić znacznie większe niż normalnie obciążenia, wynikające z faktu, że po projektowanej linii kolejowej będą jeździć pociągi do międzynarodowego portu morskiego.
Dodatkowo, most znajduje się nad ważnym, często uczęszczanym kanałem, przez co trzeba zachować odpowiednią skrajnię żeglugową - żaden element mostu nie może znajdować się wewnątrz pola wyznaczonego przez szare kropki.
Jeśli chodzi o podparcie (żółte kropki) - na każdym brzegu dostępne są po 3 punkty, gdzie można podeprzeć konstrukcję. To od Was zależy których punktów użyjecie. Można użyć wszystkich albo tylko niektórych.
Napis z szarych kropek "BBG V ETAP I" nie jest ograniczeniem wysokości konstrukcji i w razie potrzeby można go usunąć.
Zachęcamy Was do przeczytania wskazówek dotyczących gry. Z pewnością znajdziecie tam porady, które znajdą tu zastosowanie :)
Mapę pierwszego etapu można pobrać stąd: >> ETAP I <<
Rozwiązania należy przesyłać na adres: pkbridge.contest@gmail.com
Temat wiadomości: Etap 1 Imię Nazwisko Uczelnia Cena
Nazwa pliku: Imię_Nazwisko.bgb (max. 12 znaków)
Na wasze rozwiązania czekamy do 12.03.2016 r.
Pamiętajcie, że wyniki z każdego etapu wliczane są do klasyfikacji generalnej, w której walczycie o nagrodę główną, którą są licencje światowej klasy rozwiązań informatycznych dla inżynierii lądowej, a także książki i czasopisma o tematyce mostowej. Punkty naliczane są wg wzoru zamieszczonego w §11 regulaminu konkursu.
Jeszcze jedna uwaga techniczna. Przypominamy, żeby uruchamiać grę na prawach administratora (Uruchom jako administrator), celem uniknięcia problemu z dostępem do pliku z zapisanym rozwiązaniem, który musicie nam wysłać.
Zgodnie z regulaminem dla zwycięzcy etapu przewidujemy nagrodę w postaci:
- książki "Współczesne technologie budowy mostów"
- jednego z numerów czasopisma "MOSTY" (do wybrania)
- gadżetów związanych z budownictwem
Nie pozostaje nic innego jak życzyć Wam powodzenia!
__________________________________________________________________________________
A o to wyniki I etapu konkursu:
Zwycięzcą etapu został Michał Dobrzewiński z Politechniki Gdańskiej. Serdecznie mu gratulujemy :)
1. Michał Dobrzewiński - 2300 |
2. Jan Adamczyk - 2700 |
3. Damian Koszut - 3200 |
4. Maciej Gapiński - 3100 |
5. Krzysztof Krawiec - 3200 |
W losowaniu wśród osób, które wysłały swoje rozwiązanie 9 marca, wybraliśmy także zwycięzcę rundy dodatkowej - został nim Dariusz Magryś z Politechniki Rzeszowskiej! Dostanie on gadżety związane z budownictwem, a także czasopisma poświęcone tematyce mostowej i ogólnobudowlanej.
Pozostałym uczestnikom dziękujemy za nadesłanie swoich rozwiązań i życzymy powodzenia w następnych etapach! Planszę do etapu II opublikujemy już dziś koło godziny 19!
Pozostałym uczestnikom dziękujemy za nadesłanie swoich rozwiązań i życzymy powodzenia w następnych etapach! Planszę do etapu II opublikujemy już dziś koło godziny 19!
PS. Drobne przypomnienie dla niektórych uczestników : polecamy używania analizy naprężeń, żeby zobaczyć, które pręty są najbardziej, a której najmniej wytężone, żeby analizować, które pręty można usunąć, by konstrukcja nie niszczyła się i była jeszcze tańsza.
PS2. A teraz drobne przypomnienie dla wszystkich uczestników :) Zwycięzca etapu I jest jednocześnie zwycięzcą poprzedniej edycji Bridge Building Game (IV edycja BBG - podsumowanie), dlatego zachęcamy Was do jeszcze większego wysiłku przy projektowaniu Waszych konstrukcji, ponieważ konkurencja jest bardzo mocna i doświadczona :D
ZESPÓŁ BBG
Kinga Marecik
Karolina Ogonowska
Adam Wojciechowski
Karolina Ogonowska
Adam Wojciechowski
3 komentarze
Mam takie pytanie techniczne odnośnie 1 etapu . Po pobraniu mapy ze stronki i jej otwarciu w założeniach projektu jest ciężar pociągu 180000 ( Weight 180 000 - tak jak na screenie ) . Czy ciężar pociągu można było zmniejszyć?
Ciężaru pociągu nie można było zmniejszyć. Wszystkie konstrukcje opublikowane w rankingu wytrzymały przejazd pociągu o masie 180000 jednostek :)
ROBLOX is powered by a growing community of more than 300,000 creator players who provide an infinite variety of highly immersive experiences.
These experiences range from 3D games and competitions, to interactive adventures where players can take on new identities to discover what it would be like to be a dinosaur, a miner in a quarry or an astronaut on a space exploration.
Prześlij komentarz
Zapraszam do komentowania!