Przed nami ostatni, V etap konkursu. Tym razem przygotowaliśmy nieco inną mapę niż dotychczas, gdyż narzucamy schemat statyczny mostu. Pięć żółtych punktów na środku, to punkty stałe podparcia, pozostałe wyznaczają obszar, poza którym nie może znaleźć się żaden element konstrukcyjny obiektu. Zbuduj najtańszy most wspornikowy i zgarnij nagrody.
Przypominamy, że wyniki poszczególnych etapów wchodzą do klasyfikacji generalnej, w której walczycie o nagrodę główną. Rywalizacja jest bardzo wyrównana i wygląda na to, że wszystko rozstrzygnie się w ostatnim etapie. Dlatego warto powalczyć do końca, zarówno o nagrodę główną jak i nagrody etapu.
W związku z nieporozumieniami wynikającymi być może częściowo z niedopowiedzeń z naszej strony uściślamy, że konstrukcja może być podparta tylko i wyłącznie w punktach stałych podparcia, aby pracowała w schemacie wspornika.
W związku z nieporozumieniami wynikającymi być może częściowo z niedopowiedzeń z naszej strony uściślamy, że konstrukcja może być podparta tylko i wyłącznie w punktach stałych podparcia, aby pracowała w schemacie wspornika.
Nagrody o które walczycie w V etapie, to:
I miejsce
Dzięki hojności naszego sponsora Wydawnictwa ELAMED, główną nagrodą w tym etapie jest roczna prenumerata czasopisma Mosty
II miejsce
III miejsce
Mapę konkursową możecie pobrać stąd -> ETAPV
Proponowane rozwiązania wysyłamy na adres pkbridge.contest@gmail.com w formacie:
- Inicjał imienia Nazwisko.bgb. (pamiętamy o ograniczeniu do 12 znaków), np.: JKowalski
- Temat wiadomości : Imię Nazwisko Uczelnia Cena
Pamiętamy, że wyniki każdego etapu wchodzą do klasyfikacji generalnej, w której walczycie o nagrodę główną.
Nie pozostaje nam nic innego jak życzyć powodzenia i jak najtańszych rozwiązań.
Marcel Radwan
11,01,2014
W związku z problemami dotyczącymi poprawnego zinterpretowania wymagań etapu, zamieszczamy przykładowe, poprawne rozwiązanie.
Przypominamy, most musi pracować w schemacie wspornika, zatem powinien występować moment ujemny (przyjmując spody na dole), czyli dolne pręty ściskane (kolor czerwony), górne rozciągane (kolor niebieski). Odsunięcie konstrukcji od brzegów, jak ma to miejsce w przykładzie, zapewni poprawną pracę konstrukcji.
Marcel Radwan
2 komentarze
Zgodnie z tym co napisaliście, konstrukcję trzeba odsunąć z lewej strony o jeden punkt, bo w innym przypadku most się opiera z lewej strony. Możecie to potwierdzić?
Owszem, jedną z możliwości jest odsunięcie konstrukcji o jednostkę, pociąg bez problemu przejedzie. Również bez odsuwania, można tak ukształtować konstrukcję, że nie będzie się ona podpierała. W trakcie przejazdu, np. dla kratownicy, ewidentnie pas górny ma być rozciągany, dolny ściskany.
Prześlij komentarz
Zapraszam do komentowania!