W ostatnim tygodniu przed przerwą świąteczną również mamy dla Was kolejny etap konkursu do rozwiązania. Tym razem przeszkodę stanowi szeroka rzeka, której pokonanie ułatwia podpora pośrednia. Niestety w pobliżu naszego mostu znajduje się port lotniczy, co mocno ogranicza naszą skrajnię.
Załozenia: Konstrukcja obiektu ma być wolnopodparta, a ustrój nośny nie może wznosić się powyżej toru kolei ani dotykać wody. Most powinien wytrzymać jednokrotny przejazd pociągu.
Mapa do pobrania znajduje się tutaj: >> Etap IV <<
Rozwiązania należy przesyłać na adres: pkbridge.contest@gmail.com
Temat wiadomości: Etap 1 Imię Nazwisko Uczelnia Cena
Nazwa pliku: Imię_Nazwisko.bgb (max. 12 znaków)
Na wasze rozwiązania czekamy do 20.12.2014.
Temat wiadomości: Etap 1 Imię Nazwisko Uczelnia Cena
Nazwa pliku: Imię_Nazwisko.bgb (max. 12 znaków)
Na wasze rozwiązania czekamy do 20.12.2014.
Pamiętajcie, że wyniki z każdego etapu wliczane są do klasyfikacji generalnej, w której walczycie o nagrodę główną, którą są licencje światowej klasy rozwiązań informatycznych dla inżynierii lądowej, szkolenia, a także książki i czasopisma o tematyce mostowej. Punkty naliczane są wg wzoru zamieszczonego w §11 regulaminu konkursu
Nagrody dla zwycięzcy etapu III to książka Mosty drewniane.
__________________________________________________________________________________
Wyniki IV etapu:
Jak widac, nastąpiła zmiana na podium. W tym etapie zwycięzcą okazał się Konrad Matlak. Serdecznie mu gratulujemy!
__________________________________________________________________________________
Wyniki IV etapu:
Imię i nazwisko | Uczelnia | Cena | Czas | Liczba punktów | |
1. | Konrad Matlak | Politechnika Krakowska | 6000 | 0 | 96,40 |
2. | Maciej Gapiński | Politechnika Poznańska | 6100 | 0 | 95,26 |
3. | Bartłomiej Kamiński | Politechnika Gdańska | 6300 | 0 | 92,97 |
4. | Adam Wojciechowski | Politechnika Krakowska | 6100 | 1 | 92,76 |
5. | Michał Dobrzewiński | Politechnika Gdańska | 6400 | 0 | 91,83 |
Jak widac, nastąpiła zmiana na podium. W tym etapie zwycięzcą okazał się Konrad Matlak. Serdecznie mu gratulujemy!
Zespół BBG
Bartłomiej Uliasz
Marta Wojciechowska
Adrian Gołuch
Sandra Kisała
7 komentarzy
Jeżeli pręty, które jednocześnie są torem jezdnym dla mojej konstrukcji nie będą ściskane (nie zaświecą się na czerwono) to wtedy moja konstrukcja będzie traktowana jako wolnopodparta?
Konstrukcja ma być pomiędzy torem jezdnym a wodą... ale z dodatkowych punktów (tych 2 po każdej stronie) można śmiało korzystać, tak?
Przepraszam pokręciłem swój pierwszy post. Chciałem napisać tak:
Jeżeli pręty, które jednocześnie są torem jezdnym dla mojej konstrukcji nie będą ROZCIĄGANE (nie zaświecą się na NIEBIESKO) to wtedy moja konstrukcja będzie traktowana jako wolnopodparta?
W odpowiedzi na pytania:
1) Odnośnie prętów jezdnych. Na środku mapy mamy punkt stały który powinien rozdzielać dwie osobne konstrukcję nośne które połączone będą w owym punkcie, tego typu konstrukcja uważana jest za wolnopodpartą. Jeżeli odpowiedź nie była wystarczająca to proszę o jaśniejsze sprecyzowanie pytanie.
2) Konstrukcja ma mieścić się pomiędzy torem jezdnym a wodą (żaden element nie może dotykać wody). z wszystkich punktów stałych (3 z lewej, 1 na środku, 3 z prawej) można śmiało korzystać.
Powodzenia ! :)
Myślałem, że jak obiekt ma być wolnopodparty to z lewej jak i z prawej strony musi być podparty przegubowo.Skoro wystarczy, że będzie w środku przegub to rozumiem, że przy brzegach mogę go śmiało utwierdzać konstrukcje bez żadnych konsekwencji; ).
Wkradł się błąd:
"...że przy brzegach mogę śmiało utwierdzać konstrukcję bez żadnych konsekwencji"
Na brzegach można śmiało utwierdzać :)
Prześlij komentarz
Zapraszam do komentowania!