Tak jak mówiłem trzeci etap Konkursu będzie związany z tematyką dzisiejszego spotkania Koła – dynamiką. Będziemy starali się wybudować obiekt mostowy, który zdoła przenieść obciążenie dynamiczne wywołane silnym uderzeniem naszego pociągu. Jak duże jest to uderzenie? Sprawdziłem to małym testem: wybudowałem dwa takie same mosty, z tym, że jeden z nich musiał przenieść obciążenie od spadającego pociągu (jak w dzisiejszym etapie), a drugi tylko od przejeżdżającego. Okazało się, że drugi most przeniósł dwukrotnie większy ciężar. Będzie ciekawie:).
Żeby nie było bardzo trudno, oprócz punktów podparcia na obu końcach dodałem jeden nad mostem, działający jako coś w rodzaju punktu podwieszenia dla naszej konstrukcji. Pod mostem są także kawałki prostego terenu, można próbować ich użyć do podparcia konstrukcji od dołu. Poniżej dokładne zasady obowiązujące w trzecim etapie:
- Budujemy most o dowolnej konstrukcji, który jest w stanie przenieść obciążenie dynamiczne od naszego pociągu
- Pociąg uderza w most około ośmiu razy (każdy wagonik mniej więcej po 2 razy)
- Oprócz punktów podparcia można wykorzystać także teren poniżej
- Most może dotknąć wody
- Wygrywa osoba, która wyśle rozwiązanie najtańsze
Pamiętajcie żeby robić swoje mosty samodzielnie, bo wysyłanie prawie identycznych rozwiązań przez różne osoby psuje całą zabawę!
Etap można pobrać stąd. Na rozwiązania czekam do soboty 17.11.2012 do północy.
Co sądzicie o jednorazowej premii motywacyjnej (powiedzmy - 300$) dla dziewczyn, żeby nie bały się brać udziału?:). Proszę o opinie w komentarzach!
Życzę powodzenia i jak zawsze czekam na ciekawe rozwiązania!
Adrian Defus
5 komentarzy
Mama mówiła, że miałem być dziewczynką. Zmieni to coś?
Możemy odjąć o 3$, bo od planów do efektów to jeszcze długa droga :p
Hej, jestem studentem z PSW w Białej Podlaskiej, też chciałbym wziąć udział w konkursie, czy mogę wysłać swój most ?
Pozdrawiam, Michał Drozd
Jak najbardziej, możesz też zaprosić swoich znajomych! :)
ROBLOX is driven by an ever growing membership base of over 300,000 creator players who produce an infinite variety of highly immersive experiences.
These experiences range from 3D multi-player games and contests, to interactive adventures where players can take on new identities imagining what it feels to be a dinosaur, a miner in a quarry or an astronaut out in space.
Prześlij komentarz
Zapraszam do komentowania!